Позакласні заходи

Філологічна гра “У казковому світі мови”
Мета: 
розвивати в учнів уміння й навички усного спілкування українською мовою; розвивати навички виразного читання і мовлення, виховувати любов і повагу до рідної мови, культури,історії України; виховувати культуру усного й писемного спілкування. 

Обладнання: 
дерев’яна рамка (екран), столи, стільці, аркуші паперу, ручки, маркери, дипломи.

Звучить музика. На сцені з’являється ведуча.
Ведуча: 
Доброго дня, шановні глядачі. В ефірі телевізійний канал “TV-казка”.
З лівого боку розташувалась команда “Барвінчата”, а з правого боку знаходиться команда “Козачата”. Привітаємо учасників. Гра має бути напруженою, але чесною й справедливою.
З вами ведуча (прізвище та ім’я). Сьогодні в нашій програмі ви станете спостерігачами цікавої філолофічної гри, учасники якої- учні 5 класу. 

(З’являються учасники гри). Із задоволенням представляю вам наших гравців. 

Ведуча: 
Отже, ми оголошуємо перший конкурс – “Презентація”. Кожна команда презентує себе, оголошує свою назву, девіз та емблему. В оцінюванні нашої гри, відповідей учасників, їх артистизму, знань української мови, дотепності й спритності нам допоможе вельмишановне журі.

(Знайомство з членами журі). 
(Слово журі) 

Ведуча: 
З командами познайомились, журі виставило перші оцінки, а ми переходимо до наступного конкурсу, що називається “Мовне асорті”.

Конкурс “Мовне асорті” Кожна команда має за 2 хв. дати як можна більше відповідей на однакову кількість запитань. Журі фіксує загальну кількість правильних відповідей. Кожне питання оцінюється 1 балом. 

Запитання до команди “Барвінчата”. 
  1. Державна мова України? 
  2. Як називаються літери, що записані в певному порядку? 
  3. Сьомий відмінок нашої мови? 
  4. Скільки всього частин мови в українській мові? 
  5. З якого знаку починається діалог? 
  6. Назвати другорядні члени речення? 
  7. Що таке означення? 
Запитання до команди “Козачата”. 
Один учасник від команди мав підготувати гумореску про мову. 
  1. Скільки літер в українському алфавіті? 
  2. Яка буква не має звука? 
  3. Розмова двох осіб? 
  4. Скільки самостійних частин мови? Назвати їх. 
  5. Назвати службові частини мови? 
  6. Назвати головні члени речення? 
  7. Що таке обставина? 
Ведуча: 
Підбиття підсумків. Виступ представників журі.

Ведуча:
Напружена гра. Учасники прагнуть перемоги, тому наступний конкурс називається “Поетичний”.
Командам необхідно скласти вірш за римами про мову. Поки команди думають і складають вірш, а у нас рекламна пауза. 

5 конкурс - це “Музична пауза”. Кожна команда мала підготувати пісню чи коломийку, але обов’язково, щоб в них йшлося про бойовий дух українського народу, який завжди у всі часи закликав до боротьби проти ворога і перемоги. (Команда “Козачата” виконує самостійно складені коломийки, а “Барвінчата ” виконують пісню “Гей повстанці українські”) 
(Гуморески П. Глазового “Гаряча філософія”, “Кухлик”)

Ведуча: 
Слово журі за складені вірші за римами.

Ведуча: 
Наступний конкурс - це конкурс капітанів. Капітанам дають текст на картках із пропущеними орфограмами, які треба вставити. Хто з капітанів швидше і правильно виконає, той принесе своїй команді п’ять балів.
Поки капітани працюють, а у нас – реклама.

Ведуча: 
А зараз запрошую до слова журі, щоб оцінити конкурс капітанів.

Ведуча: 
Наш ефірний час завершується. Поки журі підбиває підсумки гри Цюняк Юлія розкаже вірш про мову, який сама написала. 

Ведуча:
Наші учасники – діти сміливі, дотепні, спритні, й без сумніву, розумні. А чи володіють вони акторськими здібностями? Про це ми дізнаємося з останнього конкурсу “Домашнє завдання”. Обидві команди мали підготувати невелику інсценізацію вірша, прозового твору чи казки, але обов’язково, щоб у творі говорилося про Україну. 
Запрошую до виступу команду “Козачата”. 
(Демонструється інсценізація казки Юлії Смаль “Небесна сотня”.

До виступу запрошується команда “Барвінчата” 
(Інсценізація вірша “Слово української дитини” Юрія Шкрумеляка)

Запрошую до слова журі, щоб оголосити результати гри. 

(Учасники гри дають інтерв’ю журналістам газети “Казкові новини”) 

Ведуча: 
Час ефіру вичерпано. Дякую за прекрасну гру. Бажаємо всім учасникам наснаги у вивченні рідної мови, говоріть нею, спілкуйтеся нею, бо це справді божий дар. З вами була Лілія Проців й програма “У казковому світі мови”. До зустрічі на каналі “TV-казка”.
КВК “У вінок Кобзареві ”
Пісня “Реве та стогне Дніпр широкий” 

Ведуча 1: 
Щовесни,коли тануть сніги 
І на рясті засяє веселка , 
Повні сил і живої снаги 
Ми вшановуєм пам’ять Шевченка. 

Ведуча 2: 
Живими в пам’яті встають 
Ярема , Гонта , Гамалія, 
І Катерина , і Марія – 
В людські серця проклали путь. 

Ведуча 1:
Дорогі гості , журі , команди, 
Вас дозвольте привітати, 
Конкурс веселих і кмітливих 
Знавців творчості Шевченка розпочати. 
Дві команди хвилювались 
І сумлінно готувались, 
Скільки раз ‘’Кобзар’’ перечитали 
І пісень переспівали, 
Щоб знання свої зміцнити 
І честь класу захистити. 

Ведуча 2:
Сьогодні ми переконались,як наші команди вміють застосовувати свої знання по творчості Т.Шевченка. А хто ж перевірить усі їхні знання? 
Представляю наше журі: 
1. 
2. 

3. 
4. 
Ведуча1: 
Отже,перший наш конкурс ”Візитка”- привітання команд. Слова і пісня, присвячені Т.Г.Шевченку. Слово надаємо команді ”Вишневий сад”. 

Оцінювання-5 балів. 

Виступ команди “Червона калина”. 

Ведуча2:
А зараз перше слово журі-оцінка за привітання і зовнішній вигляд. (Журі говорить) 

Ведуча1:
А я запрошую вас на наступний конкурс”Розминка”. Кожній команді ми задаємо по 6 запитань,які оцінюються 1 балом. Отже,запитання для команди “Вишневий сад”. 
  1. Село,в якому провів дитячі роки Т.Шевченко?(Кирилівка) 
  2. У кого хотів вчитися малярству Тарас?(У дяка) 
  3. Ім’я Тарасового діда?(Іван) 
  4. Скільки років було Т.Шевченку,коли померла його мати(9) 
  5. Нянька малого Тараса?(Катерина) 
  6. Автор повісті”У бур’янах” (про дитячі роки Тараса)(Степан Руданський) 
Ведуча2: 
Запитання для команди”Червона калина”. 

  1. Коли народився Т.Шевченко?(9 березня 1814р.) 
  2. Хто розказував малому Тарасу про гайдамаків?(Дід Іван) 
  3. В якому році було викуплено Шевченка з кріпацтва?(1838р.) 
  4. Пан-кріпосник,якому належала родина Шевченка?(Енгельгардт) 
  5. Як звали батьків Шевченка?(Григорій,Катерина) 
  6. В якому селі народився Шевченко?(Моринці) 
Ведуча 1:
Наступний конкурс “Художники” . Команди демонструють два малюнки до творів Шевченка,а суперник повинен відгадати,до якого твору належить цей малюнок. 

Отже,команда”Вишневий сад” показує свій малюнок команді “Червона калина” ,яка повинна відгадати назва твору,до якого належить малюнок. 

(Журі оцінює) 

Ведуча 2:
Четвертий конкурс “Юні поети і поетеси”. 

Пояснюю умови конкурсу. Кожна команда повинна буде скласти сенкан про Тараса Шевченка. 

А у нас,поки учасники будуть складати вірш,буде рекламна пауза. 

Ведуча 1:
(Один учасник від команди прочитає сенкан ,який склала команда) 
(Коли обидві команди прочитають вірші),то 

Слово журі. 

Ведуча 2: 
А вас,дорогі команди,чекає конкурс “Капітанів”. Я пояснюю умови конкурсу. На кожній з 6 пелюсток ромашки написане слово:калина, козак, море, мати ,соловейко,зоря. Усі ці слова можна зустріти у вірші Т.Шевченка. Зараз капітан команди “Вишневий сад” вибирає вірш зі словом,що на ній записане. 

Прошу капітана команди “Червона калина”. 

Ведуча 1:
Слово надається журі - загальна кількість балів за 5 конкурсів. 

Ведуча 2:
Шостий конкурс в нас –“Музична пауза”. Команди повинні заспівати пісню,чи коломийку про Шевченка на слова інших авторів,чи на свої власні. 

Першою виступає команда ”Вишневий сад”. 

Ведуча 1: 
Слово журі. 
Сьомий конкурс “Дитячі ігри Тарасика і Оксанки”.(Звучить весела мелодія) 

А чи знаєте ви,чому назвали цей конкурс так? 

Та тому, що подругою його дитячих літ була сусідка - ровесниця Оксанка Коваленко. Кучерява Оксанка,Тарас ще маленькими дітьми вкупі гралися ,а матері не раз жартували про майбутнє одруження своїх дітей. 

Тож пояснюю нашим командам цей сьомий конкурс. 

  1. Гра “Криниченька” – потрібно ложкою переносити воду із відерка у склянку. Котра команда скоріше наповнить склянку водою, та і переможе. ( за 1 хвилину) 
  2. ”А я у гай ходила”- із зав’язаними очима учасники збирають квіти.(Хто найбільше) 
  3. ”Смачненький” – один учасник команди повинен якнайшвидше з’їсти шматок хліба, пасипаного сіллю,запиваючи водою. 
Ведуча 2:
Перш ніж оголосити наш останній конкурс, я хочу сказати, що в нас на святі присутні батьки учнів, які беруть участь у КВК. Хто з батьків розкаже вірш на слова Т.Шевченка,той принесе команді,в якій є їхня дитина 5 балів. 

Ведуча 1:
Зараз я оголошу наш останній конкурс – “Домашнє завдання”. Цей конкурс полягає в тому , що учасники наших команд мали на домашнє завдання підготувати інсценізацію уривку з будь-кого твору,де б дійовою особою був маленький Тарас Шевченко. 

Отже, слухаймо інсценізацію із твору Спиридона Черкасенка “Як Тарас ходив до залізних стовпів” , яку підготувала нам команда ”Вишневий сад”. 

Запрошуємо до виступу команду “Червона калина”, яка підготувала нам інсценізацію уривку з твору “Тарасові шляхи” Оксани Іваненко. 

Ведуча 2:
Поки журі підбиває підсумки , слово надається журі – загальна кількість за 8 конкурсів. 

Визначення команди – переможця. 

Ведуча 1:

Ось і промайнув час нашої зустрічі. Дякуємо вам , дорогі учні. Віримо , що ви довго згадуватимете цей конкурс. 


Ведуча 2: 
Я Шевченка бачу , мов живого, 
Розмовляю щиро, мов з живим, 
Намагаюсь якомога довше 
Наодинці бути поруч з ним. 
Запитай киргизів чи евенків, 
Білорусів, німців, чи татар: 
Чи знайомий вам Т.Шевченко? 
Скажуть:”Він великий наш Кобзар!”
КОХАННЯ В ДОЛІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
Завантажити файл

Немає коментарів:

Дописати коментар